close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה כדאי לדעת על ייפוי כוח מתמשך במרכז?

מערכת שורשכ כסליו, תשעט28/11/2018

בפועל לא אחת קורה שאדם זקוק לאפוטרופוס כי הוא אינו כשיר לקבל החלטות לגבי עצמו... ואז הוא זקוק ליפוי כח

תגיות:
אומנם זה נראה כאילו בכל רגע נתון בחיינו אנחנו יכולים לקבל לגבי עצמנו כל החלטה, אך בפועל זה לא כך. בפועל לא אחת קורה שאדם זקוק לאפוטרופוס כי הוא אינו כשיר לקבל החלטות לגבי עצמו. זה יכול להיות אדם מבוגר שדעתו אינה סבירה והוא סובל מבעיית שכחה אך זה יכול להיות גם אדם צעיר שסובל מבעיה בריאותית כזו או אחרת. הרעיון שמאחורי ייפוי כוח מתמשך שניתן למנות אדם כלשהו במרכז, הוא לבחור בצורה מודעת ומושכלת את האדם שבידיו אנחנו מפקידים את המשימה הזאת. אותו אדם שנוכל להעניק לו ייפוי כוח מתמשך במרכז יוכל לקבל עבורנו כל החלטה בהמשך, במידה ואכן לא נוכל לעשות זאת בכוחות עצמנו. מדובר כמובן על עניין דרמטי ביותר, כי מי מאיתנו יכול בכלל לדמיין שיום אחד הוא לא יוכל להחליט לגבי גורלו האישי? ויחד עם זאת, אין לדעת מה יוליד יום. לכן, כאשר אנחנו עדיין שפויים, מחוברים ושולטים בכל דבר בחיינו, זה הזמן לבחור אדם קרוב ולתת לו ייפוי כוח מתמשך באזור המרכז.

איפה עושים ייפוי כוח מתמשך במרכז?
ייפוי כוח מתמשך במרכז, כמו כל מסמך אחר בנושאים כאלה, זה מסמך משפטי לכל דבר. לכן, ממש כפי שצוואה, ירושה ועוד מסמכים נחתמים רק בפני עורכי דין, כך קורה גם לגבי ייפוי כוח שניתן לזמן מתמשך במרכז. משמעות הדברים היא שאם אתם רוצים לחתום על ייפוי כוח מתמשך במרכז עליכם לבחור עוד היום את עורך הדין שבפניו תחתמו על מסמך כזה. חשוב לבחור משרד עורכי דין מוכר, חוקי ומנוסה, כי רק כך תוכלו להבטיח שלא תהיינה בעיות או תקלות כלשהו ברגע האמת. אם אתם חותמים על מסמך כזה המטרה היא כמובן למזער בעיות בעתיד ולכן חשוב שעורכי הדין שלכם יעשו בהקשר הזה עבודה מקצועית שלא תשאיר פינות לא סגורות.

כמה תשלמו על מסמך כזה?
כמו כל עבודה אחרת של עורכי דין וכמו כל מסמך אחר שהם יוכלו להכין עבורכם, גם על ייפוי כוח מתמשך תשלמו, ובדרך כלל גם לא מעט. לכן זה לא משנה אם מדובר על הסכמי ממון במרכז, על ייפוי כוח במרכז או על כל מסמך אחר, כי בכל מקרה יש מקום גם לבדוק כמה זה יכול לעלות לכם. אומנם לא תמיד חובה לבחור משרד עורכי דין עם תעריפים מאוד מוגזמים, אבל מצד שני, אם התעריף עבור טיפול במסמך כזה נראה לכם זול מידי – זה עלול לעורר חשד. בסופו של דבר, כאשר פונים לעורכי דין לצורך עריכת הסכם או מסמך מסוים, עדיף לשלם מחיר ממוצע. מה שכן, כדאי לברר את העלויות מראש כי אין טעם להגיע למצב שבו הסכומים יהיו גבוהים מידי ולא תהיו מוכנים לכך.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה